Гуляем разам у беларускiя гульнi

«Мароз — Чырвоны нос»

Месца правядзення: пляцоўка, зала.

Інвентар: не патрабуецца.

Педагагічнае значэнне: садзейнічае развіццю хуткасці, спрытнасці.

     Змест

Гуляючыя з дапамогай лічылкі выбіраюць «Мароза» і разбягаюцца па пляцоўцы.

«Мароз» бяжыць за імі і стараецца дакрануцца да каго-небудзь. Той, да каго ён дакрануўся, лічыцца «замарожаным», таму павінен спыніцца і развесці рукі ў бакі.

Іншыя гуляючыя могуць «размарозіць» яго, пляснуўшы рукой па плячы. Перамагае «Мароз», які здолее «замарозіць» большую колькасць гульцоў.

Пасля кожных двух-трох хвілін выбіраецца новы «Мароз».

Лічылка

Ты халодны,

Ты марозны,

Ты ў кажусе.

Ты ў латусе,

А ў цябе чырвоны нос,

Гэта ты — дзед Мароз!

«Шэры кот»

Месца правядзення: пляцоўка, зала.

Інвентар: не патрабуецца.

Педагаггчнае значэнне: садзейнічае развіццю хуткасці, спрытнасці.

  Змест

Гуляючыя выбіраюць «ката» па лічылцы, усе астатнія «мышы». «Мышы» становяцца за «катом» у калону, якая рухаецца па пляцоўцы. Паміж «катом» і «мышамі» ідзе размова:

— Ёсць мышы ў стозе?

— Ёсць!

— Ката баяцца?

— Не!

— А я, катафей, разганю усіх мышэй! «Мышы» разбягаюцца, а «кот» іх ловіць. Гульцы павінны знаходзіцца у калоне да слоў «Разганю усіх мышэй» і дакладна, выразна вымаўляць тэкст.

Лічылка

Раз, два, тры, чатыры,

Ката грамаце вучылі

Не чытаць, не пісаць.

А за мышкамі скакаць.

«Адгадай, чый галасок»

Задача: развіваць увагу на слых, памяць.

Aпicaннe гульні: дзеці ўтвараюць круг. Адзін з iгpaкoў становіцца пасярэдзше яго i закрывае вочы. Дзеці гавораць:

                  Сталі у круг, i — раз! два! тры!

                  Павярнуліся, сябры!

На апошнія словы ўсе паварочваюцца вакол сябе i спя­ваюць:

                    А як скажам — скок, скок, скок...

Словы «скок, скок, скок»— спявае ці гаворыць той, каму загадзя прапанаваў выхавальнік.

                     Адгадай, чый галасок?

Гэтыя словы спяваюць усе дзеці.

        Дзіця, што стаіць у цэнтры з закрытымі вачамі, павінна адгадаць, хто праспяваў словы «скок, скок, скок». Той, каго пазналі, ідзе на сярэдзіну круга.                             

Правілы гульні: дзіця не мае права адкрываць вочы да таго часу, пакуль не закончыцца песня. Словы «скок, скок, скок» гаворыць ці спявае iгpок, на якога пакажа выхавальнік.

«Шэры кот»

Задача: удасканальваць навыкі хадзъбы i бегу ў калоне. Выхоўваць смеласць, спрыт, хуткасць рэакцыі

Апісанне гульні: дзеці выбіраюць ката па лічылцы:

                              Раз, два, тры, чатыры

                              Ката грамаце вучылі:

                              Не чытаць, не пісаць,

                              А за мышкамі скакаць.

Мышы становяцца за Катом у калону. Калона рухаецца па пляцоўцы. Паміж Катом i мышамі ідзе размова:

— ёсць мышы у стозе?

— Ёсць!

— Баяцца ката?

— Не!

— А я, катафей, разганю ўcix мышэй! Мышы разбягаюцца, кот ix ловіць.

Правілы гульні: дзещ павінны знаходзіцца ў калоне да слоў: «...разганю ўcix мышэй» i вымаўляць тэкст павінны дакладна, зразумела.

 

«Гарлачык»

Задача: практыкаваць у бегу, ва ўменні дзейнічаць па сігналу, хутка арыентавацца ў навакольным. Развіваць увагу.

Aпicaннe гульні: дзеці сядзяць у крузе на кукішках. Гэ­та «гарлачыкі». Па кругу ходзіць пакупнік. Спыніўшыся каля каго-небудзь, ён пытаецца:

— Колькі каштуе «гарлачык»? Дзіця адказвае:

                        За «гарлачык» гэты

                           Дай нам зусім крышку:

                           Каб ніколі не хварэць

                            — Маннай кашы лыжку.

Пасля гэтых слоў дзіця-гарлачык паднімаецца на ногі i бяжыць па кругу ў адным напрамку, а пакупнік—насустрач яму. Кожны імкнецца заняць свабоднае месца. Той, хто спазняецца, становіцца пакупніком.

Правілы гульні: дзеці павінны бегчы па кругу ў розных напрамках пасля слоў «...маннай кашы лыжку»; кожны з ix імкнецца заняць свабоднае месца.